Rok 2013 byl pro mě jiný.. nový.. nabitý.. úspěšný.. Zanechal vrásky, přivedl krásky, vypustil slzy a byl drzý. Jak jsem ho prožil?
Na Facebooku se začaly šířit dvacítky nej momentů mých přátel. Znamenají ale počty lajků a sdílení, že to bylo těch 20 TOP událostí roku? Spíše ne a proto si jízdu rokem 2013 odřídím sám.
Leden – poprvé v Alpách
Šílený nápad Pavla Jaška mě přivedl na VŠE, kde jsem poprvé v životě přednášel. O Google Analytics ve SportObchodu.
Výzva!
Bál jsem se a těšil. Nevěděl, co čekat. Měl to být jen pokus, ale otevřel dvířka, kterými jsem toho roku prošel ještě čtyřikrát.
A zase je zavřel.
Poprvé jsem jel na lyže do zahraničí. Necelý týden jsem vlál na svazích Ski Amade, kde jsem také poprvé pořádně vyzkoušel moji GoPro kameru. A taky poprvé nasál atmosféru světového poháru v alpském lyžování.
Únor – Karel a Mojmír
Hned 9. února jsem vyrazil do Olomouce na Internet Marketing 2013. Autem s Karlem a Mojmírem, které jsem ten den teprve poznal. A ještě jsem netušil, kolik toho spolu zažijeme.
Ten večer jsem i díky afterparty poznal plno nových lidí z oboru, které jsem pak celý rok na akcích potkával. Zasadil jsem semínko, které pak hezky naklíčilo..
Na konci měsíce jsem ještě stihl brněnskou neKonferenci o PPC reklamě.
Březen – moje první #copybrno
V únoru se poznávání nových lidí rozjelo a březen tomu dal korunu. Začalo to na UpDay. Konference, od které jsem nic nečekal, ale zpětně ji řadím na letošní 3. místo.
Na afterparty jsem se seznámil s Jančou, iniciátorkou brněnských srazů pro copywritery. A o 10 dní později jsem se odvážil přijít.
Chodím pořád a ty lidi mám rád 🙂
Duben – dvakrát o Google Analytics
Skončil Posterous, kde jsem měl blog, tak jsem se rozhodl rozjet vlastní na WordPressu. A začal víc psát.
Pár týdnů zpět mi Jindra Fáborský oznámil, že budu přednášet v Olomouci na akci JsmeMarketing. Hodil mě bez rukávků do rybníka.
Svou lednovou prezentaci jsem vylepšil, doplnil a přednesl. Měl jsem dobrý pocit a věřím, že jsem pár lidem ukázal něco, co jim teď pomáhá. Zároveň jsem obsah přednášky sepsal: 9 tipů pro lepší analytiku.
Brněnští kamarádi, kteří v Olomouci nebyli, si vyžádali opakování přednášky. Proběhlo mé třetí veřejné vystoupení, které se změnilo v příjemnou diskuzi. Měl jsem z večera radost. Naposled.
V nabitém dubnu jsem ještě stihl uspořádat sraz fanoušků Foursquare v Brně.
Květen – pažout
Vyjeli jsme si na pražský Barcamp a přijeli zklamaní. Napsal jsem o tom a poprvé dostal na blog 1000 návštěv za týden.
Dokončil jsem dvoudílný kurz Letem světem značek a rozšířil si povědomí o brandu.
Koupil jsem si auto. A rovnou s ním vyrazil na sraz z gymplu po 10 letech.
Toto letí.
Červen – překonferencováno
V červnu se roztrhl pytel s konferencemi, takže stručně:
- 06.06.2013 – Vyhledávače zboží 2013 – Brno – Inspirovala mě k článku o Heureka Košíku.
- 11.06.2013 – Seznam Day – OK
- 14.06.2013 – SEO Restart – nenaplnil má očekávání
- 15.06.2013 – Barcamp Brno – skvělá afterparty a noví známí
Červenec – ¡adiós!
Bylo vedro.
Poprvé jsem plul a řídil jachtu.
Paola se vrátila do Španělska. Kdo mě zná, rozumí 😉
Srpen – táborová LIMonáda
Konec srpna patřil Létu s internetovým marketingem. Skvělá akce plná vzdělávání, golfu, nových známostí a večerního „networkingu“.
Byl jsem na svém posledním táboře jako vedoucí. Jezdil jsem se stejnou partou od roku 1995 a jako praktikant/vedoucí posledních 14 let. Tuto kapitolu jsem letos uzavřel a rozhodl se půlku své dovolené využít jinak.
Září – první sníh
První koulovačka přišla už v září na Velké Fatře. Každoroční výlet do slovenských hor se po roční pauze opět vydařil. Ani nevadilo, že nám počasí nepřálo.
Pražské SaSaZu hostilo E-business Forum. Místo předčilo obsah. Až na drobné výjimky.
A taky jsem si konečně udělal Zelenou kartu, tu golfovou.
Říjen – trapas před stovkami očí
Sezóna začala. Alespoň u mě v práci je říjen začátkem tříměsíčního marketingového zápřahu. Narozeniny a Vánoce.
Do toho jsem stihl pár kurzů swingu, vydat snad nejužitečnější článek na blogu a udělat si certifikát na Google Analytics.
A mám ho! Kdybyste někdo chtěli vědět, jaký je test na Google Analytics IQ, napište 😉 pic.twitter.com/cGX21eY1tD
— Adam Jurák (@adamjurak) October 30, 2013
Ale to nejzásadnější. Přednášel jsem v Olomouci na UP Business Campu o tom, kolik nás stojí marketing ve SportObchodu. A zklamal jsem.
Nedokázal jsem najít hlavní myšlenku prezentace, teď už ji mám a vím, co tam mělo být. Navíc na tom velkém pódiu před sto lidmi jsem se cítil hůř, než kdybych měl nahý přeběhnout Svoboďák a udělat tři kolečka okolo Pérloje.
Ten den jsem se usvědčil, že nejsem dobrý řečník a pro všechny bude lepší, když zůstanu v publiku nebo za klávesnicí. Aspoň zatím.
Zkušenost to byla ovšem k nezaplacení.
Listopad – M f A e R s K t E i T v I a N l G
Páté a na nějakou dobu poslední přednášení. Praha, konference WebTOP100, opět Google Analytics ve SportObchodu a 20 minut.
20 minut!
To, o čem jsem předtím dvakrát mluvil skoro hodinu, jsem musel vecpat do třetiny. Byla to taková rychlost, že jsem se ani nestihl podívat do publika, jestli nespí nebo nesleduje tajmlajnu twitteru či FB.
Dlouho očekávaný marketingový hřeb roku zatloukl Marketing Festival. Zážitkům se reporty ani chvála nevyrovnají.
Festival mě taky inspiroval. Poprosil jsem, ať píšete tak, aby se mi to dobře četlo. Díky tomu jsem poprvé na blog dostal více než 1000 návštěv za den. Bylo jich přesně 1254.
Prosinec – au, toto bolí
Nejel jsem na Barcamp do Ostravy a dal přednost kamarádům. A co by to byl za rok, kdyby se v něm trochu nenaříkalo. Skřipnul jsem si palec do dveří auta. Jsem hňup.
Poprvé jsem probděl noc kvůli bolesti.
Ale ať tak negativně nekončím. Po letech mezisváteční inventury mě čeká 12 dní volna vkuse. Vánoce mám rád a letos si je užiju ještě víc.
Dobiju baterky a otevřu markeťákův rok 2014. A kdyby byl aspoň z půlky takový, jak ten letošní, na Silvestra 2014 platím.
Aspoň láhev sektu 😀
[…] Adam Jurák – Markeťákův rok 2013 […]