Naše e-mailové schránky bobtnají a markeťáci se neostýchají je víc a víc plnit nerelevantními nabídkami a hloupými newslettery. Když už hromadné e-maily posíláte, dělejte to pořádně.
Těchto 10 tipů z praxe najdete v kapitole o základech e-mailingu v novém e-booku o internetovém marketingu od Forpsi. Část z nich zazněla i na mé přednášce na Digisemestru.
1. Sledujte e-mailovou schránku, kam chodí odpovědi
Neuvěříte, jaké problémy vaši zákazníci řeší a kolika z nich dokážete pomoct, když jejich odpovědi odchytíte.
Zakazuji Vám zasílání Newslatteru.
Děkuji za vaše nabídky, nemám zájem o vaše mailová upozornění na výprodejové akce, která mne jen obtěžují. Pokud chcete, abych se o vašem obchodě nešířil jako o neodbytné a obtěžující internetové prodejně, ukončete ihned Vaše intervence na výše uvedené adrese. V opačném případě bude vaše adresa zařazena do zakázaných a před vaším způsobem obtěžování po uskutečněném prodeji budu varovat okolí. Děkuji za pochopení.
Ne, vážně, hodně lidí na newslettery odpovídá a potřebuje poradit, ne si jen stěžovat.
2. Jedna hlavní výzva k akci funguje nejlépe
Dejte do e-mailu jednu hlavní a jasnou výzvu k akci, jedno call-to-action. Nerozbíjejte pozornost čtenáře a ukažte mu, kudy se jde k vám na web nejrychleji.
3. Vyhrajte si s předmětem
Aby vůbec call-to-action zafungovalo, musí si zákazník e-mail otevřít. A v tom je nejlepším pomocníkem předmět.
Vykašlete se na sluníčka, hvězdičky, slevy, procenta, používají je všichni. Hrajte si raději se slovy, oslovením a buďte jiní.
4. Sebelepší e-mail nespasí špatnou akci
Jestli váš produkt nebo akce nestojí za nic, nepomůže vám ani předmět, výzva k akci, ani ten nejlepší text, jaký e-mailové schránky spatřily. V takovém případě raději e-mail neposílejte, ušetříte.
5. Zkoušejte, co na vaše zákazníky funguje a poznávejte je
Zní to jako klišé, ale vy sami zjistíte nejlíp, co na vaše zákazníky funguje. Co platí jinde, nemusí platit u vás a naopak. Klidně se inspirujte u konkurence, ale ověřte si, že to funguje na vaše ovečky.
6. Co funguje, nepoužívejte pořád, pak to fungovat nebude
Když objevíte zlatý grál, nechte si ho na ty nejlepší akce. Kdybyste jednu techniku používali pořád, zevšední a nebude fungovat.
7. Testujte
Když máte čas, zkoušejte proti sobě různé varianty předmětu, obsahu, call-to-action nebo šablon. Nezapomeňte testy po nějakém čase opakovat.
8. Používejte preheader
Text, který se ve většině klientech zobrazuje za předmětem a načítá se ze začátku e-mailu. Dává vám další prostor na rozšíření či doplnění předmětu a nalákání k otevření e-mailu.
Já ho dávám nahoru do e-mailu malým písmem v barvě pozadí.
9. Za každou cenu neprodávejte, budujte vztah
Kdo si váš newsletter jednou odhlásí, už se k němu většinou nevrátí. Vaše databáze kontaktů je tak křehká, jak křehký je váš vztah k zákazníkovi a jeho e-mailové schránce. Chovejte se k ní jako k vlastní.
Nesnažte se za každou cenu prodat, myslete na budoucnost a užitečnost sdělení. Vytvořte si svůj styl, tón komunikace a budujte vztah, vrátí se vám to.
10. E-mail není email
Malá odbočka, správně česky se píše e-mail nebo mail. Email je nátěrová hmota (barva).
Základy e-mailingu v e-booku
Celou kapitolu o základech e-mailingu najdete ve zmíněném e-booku, mrkněte se a přečtěte si něco o SEO, vyhodnocování a testování webu.
Související:
- Jak děláme e-mailing ve SportObchod.cz (rozhovor na MladýPodnikatel.cz)
Napsat komentář