Skoro nic!
Alespoň podle čísel ze SportObchod.cz se nic zásadního nestalo a trendy se drží směru před změnou. Pojďme se na čísla podívat.
Nový ceník Heureky
Heureka má od 15. května nový ceník prokliků. Ceník je jednodušší, minimální cena za proklik je závislá na kategorii a nově i na ceně zboží.
Více o novém ceníku napsal pan Mergado.
Změna ceníku v grafech
Vytáhl jsem si data po týdnech před změnou a po změně ceníku. Týden se počítá vždy středa až čtvrtek.
Bohužel nedokážu týdenní data srovnat meziročně, protože se k nákladům na Heurece dostanu jen za 1 rok zpátky.
Cena za proklik
Na SportObchod.cz roste cena za proklik z Heureky stejným tempem už delší dobu.
Změnou se cena prokliku lehce zvýšila a nabrala podobné tempo růstu jako předtím.
Cena za konverzi
Cena za konverzi nám poslední 2 roky výrazně roste. O to zajímavější je vývoj po změně ceníku. Nárůst ceny za konverzi se v posledních 8 týdnech zastavil, ne-li obrátil v pokles.
Může za to ceník nebo sezónnost? Uvidíme za pár týdnů.
Podíl nákladů na obratu
Oproti ceně za proklik, podíl nákladů na obratu nám posledních 5 měsíců klesá. Ani změnou ceníku se klesající trend nezměnil, i když je vidět, že je tempo poklesu trošičku menší.
Opět uvidíme v dalších týdnech.
Závěr
Jak ukazují čísla, změna ceníku Heureky neměla zásadní vliv na obchodní výsledky. Z grafů ale vyplynuly zajímavé věci.
I když neustále roste cena za proklik, nezvyšuje se cena za transakci a klesá podíl nákladů na obratu. Vodí Heureka relevantnější návštěvnost nebo za to může něco jiného?
Řekl bych, že přispívá i sílící brand SportObchodu, větší důvěra nakupovat online, která se projevuje i vyšší průměrnou cenou objednávky.
Dost možná jsou čísla ovlivněna sezónností. Nicméně to vypadá, že kvalita návštěv z Heureky roste.
Dívali jste se, jak se nový ceník projevil u vás? Budu rád, pokud se v komentářích o svá data podělíte.
Napsat komentář