Nechte školní myšlení v lavicích, učte se přemýšlet

Mám za sebou čtvrté Léto s internetovým marketingem, marketingový tábor pod taktovkou Marka Prokopa.

Je neděle po akci a chtěl jsem odpočívat, ale místo toho si srovnávám v hlavě, co mi předchozí dny daly, jak moc mi zamotaly hlavu a jak se z toho vysekám 🙂

Report z akce za mě jistě zvládnou jiní, já otevřu téma, které se mi na LIMu připomnělo. Původně to mělo být témat víc, ale ty další třeba příště.

lim-2016

Jediná fotka z LIMu, kterou mám 🙂

Tohle bude oříšek vysvětlit, takže jestli teď nemáte na čtení klid, vraťte se k tomuto článku později a dejte si raději nějakých zaručených 10 tipů, jak … (doplňte libovolný life/marketing/work-hack)

Před 6 lety mě z marketingového pohledu potkalo to nejlepší, po nástupu do SportObchod.cz jsem měl to štěstí, že mě šéf hned poslal na 2 školení Marka Prokopa. Jedno o SEO a linkbuildingu, druhé o copywritingu.

Co jsme přesně probírali si nepamatuju, ale pamatuju si ten pocit, kterým jsem je hodnotil a který se vrátil i letos na LIMu.

Učil jsem se přemýšlet a učím se to pořád.

Po prvním dni školení v roce 2010 s Markem jsem si říkal, že jsem se vlastně nenaučil tolik, kolik jsem čekal. Ten správný pocit ale přišel až se zpožděním. Když jsem za pár dní začal zjišťovat, že se mi v hlavě něco změnilo. Dnešní koučové by to nazvali mindsetem.

To stejné mě potkalo za poslední roky několikrát a přišlo to i letos s LIMem, kdy jsem v jeho půlce přemýšlel nad hodnocením.

Neměl jsem popsanou půlku sešitu, jen pár poznámek a tipů. To hlavní se mi dělo v hlavě.

Možná přesně nechápete, co se vám snažím popsat, ale třeba to někteří moc dobře znáte. Vezmu to raději ještě z druhého konce.

Když jsem byl loni na Markově přednášce na Digisemestru, byl jsem smutný z odezvy studentů. Jejich touha po praktických návodech, 2do listech a přesných how-to radách úplně zastínila to, že mají před sebou tu nejlepší investici do budoucna, mají nastražit uši a vzít si z toho právě ten způsob, jakým Marek o marketingu přemýšlí.

Osvojit si některé techniky, principy a postupy v marketingu není pro inteligentní lidi problém a zvládají to i marketingem nepolíbení. Ale dobré základy jsou v mysli, proto víc ocením to, že mi ji někdo dokáže probudit, přenastavit a pomoct dostat se na správnou cestičku.

A není to jen o Markovi, podobných je víc, i když jako šafránu. Ale u Marka je tento jev pro mě nejsilnější. Vlastně nedokážu posoudit, jestli je Markův způsob učení záměr nebo mimoděk. Musím se zeptat 🙂

Jak to ale předat dál? Jak vysvětlit, že se máte od někoho učit myslet? A jde to vůbec?

Když stojíte před konkrétním problémem a neexistuje na něj jednoznačně správné řešení, musíte si najít způsob, jak se k němu dostat. A to je to, co máte hledat u Marka a jemu podobných. Umět najít cestu k řešení vás odliší od těch, kteří jen umí kopírovat poučky a postupy. Zapomeňte na způsoby, které nás učí škola a jiné dnešní vzdělávací aktivity.

Tím nechci říct, že se od Marka nenaučíte nic jiného než myslet, naopak. Způsob uvažování je ale ten faktor navíc, který dost často jiní nemají.

Přemýšlení nám pomáhá překračovat hranice. A věřte, že k těm hranicím čas od času dojdeme. Je jen na nás, jestli je zvládneme překročit nebo ne. Tak jak umírá SEO, umírá s instantními návody a radami naše schopnost se posunout.

Jedině tím, že se naučíte přemýšlet, dokážete s rychlým oborem držet krok. Uvažováním totiž vznikají otázky a bez otázek nejsou odpovědi.

Za ty roky jsem byl na desítkách školení, konferencích, přednáškách a workshopech. Naučil jsem se toho hodně, ze spousty akcí jsem zklamaný, protože mi nic nepřinesly, ale žádné znalosti se nevyrovnají tomu, jako když vám někdo dokáže předat způsob uvažování.

Proto, když se mě zeptáte, kde máte v marketingu začít, řeknu s jistotou u Marka Prokopa. Ať už tu možnost dostanete na školení, u piva nebo na konferenci, zkuste vnímat nejen obsah, ale způsob přemýšlení a zkuste se ty cestičky myšlení naučit.

 

Poznámka: Text nemá být ódou na Marka Prokopa, nejsem za článek nijak placený, ne vždy s Markem souhlasím a dokážu se na jeho vlny naladit. Najděte si svého Marka Prokopa.

Další čtení:

Označeno s:
Označeno v Marketing, Novinky
Jeden komentář “Nechte školní myšlení v lavicích, učte se přemýšlet
  1. mh napsal:

    Mate rad nějakého husitu a mate ze sebe radost. To je super, ale chvili, než ten článek zapomenu, si budu nadávat, Ze jsem ten článek vůbec četl, protože to byla ztráta času.

    Snad ze sebe i kolegy budete mít stále radost a snad ten článek něco přinese jiným.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*