5 W produktových popisků

Než do světa vypustíte nový produktový popisek, zkontrolujte si, jestli mu nechybí některé z pěti W.

5 W = 3 K + 1 C + 1 P

Pět W v sobě skrývá pět základních otázek: kdo, co, kde, kdy a proč z anglických who, what, where, when a why.

Pojem je známý hlavně žurnalistům a používá se ve zpravodajství nebo při vyprávění příběhu. Setkáte se s ním i při policejním vyšetřování.

My si 5 W naroubujeme na produktové popisky.

5w-thumbnail-605

KDO bude produkt používat?

Zkuste co nejlépe pospat, pro koho je produkt ideální. Je pro muže nebo ženu? Dítě, mlaďocha, dospěláka nebo babičku? Pro začátečníka nebo profíka?

Často se chcete zavděčit všem a máte na e-shopu desítky produktů vhodných skoro pro všechny. Ale jak si má váš zákazník vybrat, když mu nenabídnete tu nejlepší volbu přesně pro něj?

Pro čím užší segment budou produkty určené, tím lépe je zákazníci porovnají a tím snáze se pro nějaký rozhodnou. Rozhodovací paralýza je sviňa.

Koloběžka uveze i 140kg pořízka do 190 cm. Pro pohodlnou jízdu ji doporučujeme dětem od 150 cm.

kdo-605

CO to je za produkt?

Na řadě jsou tvrdá fakta. Barva, velikost, délka pornofilmu, materiál.

Ty nejdůležitější parametry vypíchněte, nafoťte, rozepište nebo srovnejte v přehledné tabulce. Nezanedbávejte ani ty méně důležité, můžou vám ušetřit dotazy na telefonu a e-mailu.

Držte se priorit. Zjistěte si, podle čeho si zákazníci vybírají, to jim servírujte prvně a pak jděte do hloubky.

Šestnáctky kola, zkrácený rozvor a vyztužený rám. Díky krátkému nášlapu je obratnější, ale v rychlosti nezaostává. Řídítka složíte za 5 sekund.

co-605

KDE bude zákazník produkt používat?

Pokud zrovna neprodáváte žrádlo do kancelářského koníka, nezapomeňte v popisku zdůraznit, kam se produkt hodí. Zaprvé tím zúžíte výběr, zadruhé nakupujícímu potvrdíte, že je to přesně to, co hledá.

Vám to možná přijde jasné, ale zákaznice chce slyšet, že ty růžovo-fialové tenisky s fajfkou se nejvíc hodí do fitka. A i když by s nimi ráda dělala parádu na antuce nebo strašila lišky v lese, musí vědět, že má s nimi zůstat v tělocvičně.

To je vaše práce.

Hodí se do města, zvládne časté přejíždění obrubníků a kličkování. Nemusíte se bát ani sjezdů, protože v nich výborně drží stopu.

kde-605

KDY bude produkt používat?

Hledá pomocníka na celou sezónu, jednorázovku na dovolenou nebo parťáka na celý život? Co taková životnost, výdrž, datum spotřeby?

Možná je lepší otázka, jak často jej bude používat? Inline brusle za patnáct stovek nejsou vhodné pro každodenní ježdění a naopak. Necpěte ty nejdražší tomu, kdo si chce bruslení jen vyzkoušet a neví, zda ho chytne.

Když mu dobře poradíte, vrátí se pro další, a třeba dražší.

Ideální parťák na každodenní jízdu do práce či do školy.

kdy-605

PROČ by si ho měl koupit?

Jestli doteď nezjistil, že je váš produkt přesně ten, který hledá, potřebuje poslední pošťouchnutí, poslední ujištění, že vybral správně.

Nebo mu to vpalte hned na začátku.

Proč je ten váš kousek lepší než konkurenční? Jaký je jeho největší přínos? Co mu ulehčí, zlepší?

Schválně. Vyberte si nějaký váš produkt a zeptejte se svého produkťáka nebo prodavače, proč byste si měli ten produkt koupit. Kromě toho, že je nejlepší nebo nejlevnější, chcete důkaz, místo slibů.

Když na vás přijde lenost a před kopcem nasednete s koloběžkou do MHD, nebudete se skládacími řídítky nikomu zavazet.

proc-605

Než spustíte svůj další produkt..

..zkontrolujte si, zda vám jedno z pěti W nechybí.

U každého produktu či služby bude pořadí trošku jiné, nezapomeňte ale odpovědět na všech 5 W.

A protože i produkt může mít svůj příběh a dobrý příběh musí mít všech pět W, tak si to hezky shrňme, písničkou..

A o tom, jak pět W aplikovat na obsahový marketing třeba příště 😉

Bonus: Infoplakát s 5 W

Na PPC campu nám Ondra Sláma ukázal infoplakáty a k tomuto článku se zrovna jeden výborně hodí.

Vytiskněte si ho a vyvěste svým produktovým pisálkům na nástěnku, já to u nás už udělal..

Stáhnout infoplakát v PDF (A4, tisková kvalita 4,9 MB)

 


Související články:

Označeno s:
Označeno v Marketing, Novinky
Jeden komentář “5 W produktových popisků
  1. Pavel Tlapák napsal:

    Skvěle sepsáno. V obměnách používám pro svoje klienty, když je učím psát produktové popisky 🙂

    Díky!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*