Rychleby 2011 – Den 1: Bílá Voda – Travná

Po přesunovacím dni, kdy jsme cestovali vlakem do Kobylé nad Vidnávkou, nás čekal první den pochodu. Nejprve jsme se však museli dostat do Bílé Vody, kde naše pěší túra začala.

Přesun z Kobylé do Bílé Vody

[10:24] Vyrážíme z Kobylé vlakem do Vápenné – tam nakupujeme čerstvé pečivo

[10:58] Nastupujeme do autobusu směr Bílá Voda

Pan řidič lehce opruzený, navíc jel jako by nás ukradl. Cesta hodně vlnitá – lehko přijdete k nevolnosti. Autobus nabírá paní, která se nedokáže lidsky s řidičem domluvit. Shrnuto v deníčku: Řidič „příjemný“, paní číča.

[11:45] Vystupujeme v Bílé Vodě u léčebny, dáváme si sváču a připravujeme se na ostrý start.

První den výšlapu: Bílá Voda – Travná (čtvrtek 28. 7.)

Start: Bílá Voda, psychiatrická léčebna
Cíl: Travná, restaurace U Oravců
Délka trasy: cca 12,5 km
Doba cesty: 6,5 hod

První den se navzdory nepěkné předpovědi počasí držíme plánu a vyrážíme z Bílé Vody po červené turistické značce na Borůvkovou horu. Odtud pak po modré klesáme do obce Travná, kde nás čeká první nocleh venku.

Cesta aneb zápisky z deníčku

[12:30] – Vycházíme od autobusové zastávky u léčebny v Bílé Vodě (360 m nad mořem)

Cesta pozvolna stoupá okolo luk, místy lesem

[13:00]U šišky (500 m) – krátké vydechnutí

V dáli na nás pomrkává Borůvková hora, která má být našim dnešním vrcholem.

[14:00] – Růženec (600 m) – dostali jsme se na česko-polskou hranici.

Na kraji lesa si dáváme pauzu, testujeme foťáky, posilňujeme se energií sbalenou na cesty a vymýšlíme uplatnění hraničních kamenů.

[14:30] Po pauze vyrážíme z Růžence podél hraničních kamenů k Borůvkové hoře.

Cesta vede okrajem či přímo lesem, úzkou pěšinkou, místy hodně do kopce – převýšení 300 m na 3 km.

[15:30] Borůvková hora (899 m) – zabíráme jedno z posezení

K našemu překvapení je na Borůvkové hoře plno lidí – konalo se zde setkání a vystoupení polských operních pěvců. Osvěžujeme se čepovaným pivem a jíme. Na etapy stoupáme po 155 schodech na moc pěknou rozhlednu, ze které bohužel není moc vidět (počasí nepřálo).

[17:05] společněm s davem polských turistů/příznivců opery opouštíme Borůvkovou horu a sestupujeme po modré značce prudce dolů

[17:40] Letiště (Nad Pramenem – 734 m) – blížíme se k cíli, tak dáváme další pauzu 🙂

[18:00] Odcházíme z Letiště a dalším prudkým sestupem klesáme k Travné

[18:30]Pramen Saletta (525 m) – Ochutnáváme údajně radioaktivní vodu z pramene a obhlížíme kapli P. Marie Salettské

Kolem hodně svérázné zahrádky scházíme na asfaltku ke kostelu Neposkvrněného početí Panny Marie.

[19:00]Travná (485 m) – Přicházíme k našemu dnešnímu cíli – Restauraci U Oravců.

Nocleh: Travná – U Oravců

První noc venku jsme zakotvili v Travné, u restaurace U Oravců. S majitelem jsme se domluvili a roztáhli stany na louce nad hospodou, kde se chystal hudební festival Pojiwo. Začínalo pršet, tak jsme naše obydlí ukryli uvnitř velkého vojenského stanu, ať zbytečně nemoknou. Nocleh nás vyšel na 3 lahvové Plzně 🙂

V hospodě jsme se za dobrý peníz najedli dobrého jídla a zalili to nějakým tím pivem a slivovicí.

Na další den jsme si naplánovali dojít na Hraničky. Jestli se nám to povedlo se dočtete v dalším díle seriálu.