Kolik nás stála RTB a PPC reklama v roce 2013, jaké měla výsledky a co se stane, když nasadíte kompletně nové kampaně.
O tom jsem mluvil na první letošní neKonferenci a mám pro vás shrnutí.
neKonference Reklama 2014
Rok 2014 se ještě nestihl rozjet a já už porušil své předsevzetí, že nebudu přednášet. 3 dny před neKonferencí Reklama 2014 mi volal Michal Janík a poprosil mě, abych tam vystoupil. Riskl jsem to a za 2 večery jsem si připravil data a prezentaci.
Na rozdíl od mých loňských vystoupení jsem to bral jako příspěvek k tématu s tím, že ukážu snad nějaká zajímavá data a srovnání reklamních kanálů velkého e-shopu.
Jaká byla Reklama 2014
Nejen díky netradičnímu neformálnímu hávu řadím neKonference k tomu nejlepšímu, co se u nás pořádá. A baví mě.
Reklama 2014 nasadila laťku pro letošek vysoko. V bodech, proč se mi líbila:
- neškrobenost, neformálnost
- Seznam.cz a Google na pódiu
- novinky od prezentujících
- velký prostor pro dotazy
- vstupné dobrovolné
- je v Brně
- panelová diskuze
A pro mě ještě jedno plusko. Poprvé jsem se účastnil panelové diskuze. A nepodělal se/to 🙂
Reporty z Reklamy 2014
Jakmile se objeví nějaké další, rád doplním. A pojďme k číslům z prezentace.
RTB a PPC ve SportObchod.cz za rok 2013
Ve své prezentaci jsem mluvil o PPC a RTB kanálech, jejich vyhodnocování, KPI metrikách a na grafech srovnal výsledky za rok 2013 na SportObchod.cz.
Komplet nové kampaně = útrata jako prase
V březnu jsme si nechali spustit kompletně nové kamapaně v AdWords, v dubnu následovaly Sklikové. Útrata i náklady na konverzi (objednávku) se v následujícím měsíci zdvojnásobily a trvalo cca 3 měsíce, než se čísla vrátila k normálu.
Až budete dělat kompletně nové kampaně, počítejte s výrazně vyšší útratou i většími náklady na správu. Z dlouhodobého hlediska by ale dobře odvedená práce měla přinést své ovoce.
Náklady na objednávku – srovnání kanálů
Z PPC kanálů se v roce 2013 nejlépe dařilo reklamám s produktovými informacemi (Product Listing Ads) a nejhůře vycházela z pohledů nákladů na objednávku vyhledávací síť Skliku.
Pro srovnání, náklady na objednávku inzerátů v RTB vychází oproti Skliku poloviční. Navíc je v ceně RTB připočítána i správa.
Obrat z PPC a RTB
PPC generuje 18 % a RTB 5 % obratu SportObchod.cz (výchozí atribuční model Google Analytics).
Srovnání jednotlivých kanálů PPC a RTB: AdWords se podílí na 54 %, Sklik na 23 % a RTB taky na 23 % tržeb (objednávky započítané v jednotlivých reklamních systémech).
Kolik za tu srandu utratíme
Celkem jsme v roce 2013 za PPC a RTB inzeráty utratili 1 890 294 Kč. Z toho 56 % šlo do AdWords, 29 % do Skliku a 15 % na RTB.
Rok 2014 slibuje ve světě PPC a RTB reklamy spoustu novinek. Těším se na ně, na výsledky meziročního srovnání nových kampaní a třeba za rok zase srovnám, kam se klikací a display reklama z pohledu SportObchodu posune.
Celá prezentace
Mou prezentaci z neKonference o PPC a RTB reklamě jsem vystavil na Slideshare.
Adame, tak jsem si to prošla celé více „absorbčně“ a vrtá mi hlavou, jak by s grafy u jednotlivých ppc kanálů pohnulo započtení nákladů na tu správu. Ale jinak moc zajímavé 🙂
Náklady na správu bych asi nijak přesně rozškatulkovat nedokázal. Takto jsou data myslím porovnatelnější.
Každá agentura si správu účtuje jinak, tak by to zkreslovalo..
U RTB si představ, že se musí kousek za správu uříznout 😉
Jsem moc rád, že se ti Adame nekonference líbila. My konečně publikujeme fotky a brzy by měla být (snad) na webu i videa. Včetně záznamů přednášek.
Nu a další nekonference bude 15. dubna, na stejném místě, tentokráte o personalizaci a automatizaci marketingu na internetu.
Děkuji Adame za parádní přednášku!
Prohlédl jsem si vaši prezentaci a zaujalo mě snížení ceny konverze (cpc AdWords) o 40%. Slušná práce!