RTB a PPC reklama ve SportObchod.cz

Kolik nás stála RTB a PPC reklama v roce 2013, jaké měla výsledky a co se stane, když nasadíte kompletně nové kampaně.

O tom jsem mluvil na první letošní neKonferenci a mám pro vás shrnutí.

neKonference Reklama 2014

Rok 2014 se ještě nestihl rozjet a já už porušil své předsevzetí, že nebudu přednášet. 3 dny před neKonferencí Reklama 2014 mi volal Michal Janík a poprosil mě, abych tam vystoupil. Riskl jsem to a za 2 večery jsem si připravil data a prezentaci.

Klik sem, klik tam..

Klik sem, klik tam..

Na rozdíl od mých loňských vystoupení jsem to bral jako příspěvek k tématu s tím, že ukážu snad nějaká zajímavá data a srovnání reklamních kanálů velkého e-shopu.

Jaká byla Reklama 2014

Nejen díky netradičnímu neformálnímu hávu řadím neKonference k tomu nejlepšímu, co se u nás pořádá. A baví mě.

Reklama 2014 nasadila laťku pro letošek vysoko. V bodech, proč se mi líbila:

  • neškrobenost, neformálnost
  • Seznam.cz a Google na pódiu
  • novinky od prezentujících
  • velký prostor pro dotazy
  • vstupné dobrovolné
  • je v Brně
  • panelová diskuze

A pro mě ještě jedno plusko. Poprvé jsem se účastnil panelové diskuze. A nepodělal se/to 🙂

Panelová diskuze - mé poprvé

Panelová diskuze – mé poprvé

Reporty z Reklamy 2014

Jakmile se objeví nějaké další, rád doplním. A pojďme k číslům z prezentace.

RTB a PPC ve SportObchod.cz za rok 2013

Ve své prezentaci jsem mluvil o PPC a RTB kanálech, jejich vyhodnocování, KPI metrikách a na grafech srovnal výsledky za rok 2013 na SportObchod.cz.

Počet zobrazení reklam za rok 2013

Počet zobrazení reklam za rok 2013

Komplet nové kampaně = útrata jako prase

V březnu jsme si nechali spustit kompletně nové kamapaně v AdWords, v dubnu následovaly Sklikové. Útrata i náklady na konverzi (objednávku) se v následujícím měsíci zdvojnásobily a trvalo cca 3 měsíce, než se čísla vrátila k normálu.

Až budete dělat kompletně nové kampaně, počítejte s výrazně vyšší útratou i většími náklady na správu. Z dlouhodobého hlediska by ale dobře odvedená práce měla přinést své ovoce.

Útrata a náklady na objednávku po měsících - AdWords vs. Sklik

Útrata a náklady na objednávku po měsících – AdWords vs. Sklik

Náklady na objednávku – srovnání kanálů

Z PPC kanálů se v roce 2013 nejlépe dařilo reklamám s produktovými informacemi (Product Listing Ads) a nejhůře vycházela z pohledů nákladů na objednávku vyhledávací síť Skliku.

Pro srovnání, náklady na objednávku inzerátů v RTB vychází oproti Skliku poloviční. Navíc je v ceně RTB připočítána i správa.

Náklady na objednávku - AdWords vs. Sklik vs. RTB

Náklady na objednávku – AdWords vs. Sklik vs. RTB

Obrat z PPC a RTB

PPC generuje 18 % a RTB 5 % obratu SportObchod.cz (výchozí atribuční model Google Analytics).

Srovnání jednotlivých kanálů PPC a RTB: AdWords se podílí na 54 %, Sklik na 23 % a RTB taky na 23 % tržeb (objednávky započítané v jednotlivých reklamních systémech).

Obrat z kanálů SportObchod.cz, Obrat PPC kanálů

Obrat z kanálů SportObchod.cz, Obrat PPC kanálů

Kolik za tu srandu utratíme

Celkem jsme v roce 2013 za PPC a RTB inzeráty utratili 1 890 294 Kč. Z toho 56 % šlo do AdWords, 29 % do Skliku a 15 % na RTB.

Útrata v PPC a RTB za rok 2013

Útrata v PPC a RTB za rok 2013

Rok 2014 slibuje ve světě PPC a RTB reklamy spoustu novinek. Těším se na ně, na výsledky meziročního srovnání nových kampaní a třeba za rok zase srovnám, kam se klikací a display reklama z pohledu SportObchodu posune.

Celá prezentace

Mou prezentaci z neKonference o PPC a RTB reklamě jsem vystavil na Slideshare.

 

Označeno s: , ,
Označeno v Marketing, Novinky
4 komentáře “RTB a PPC reklama ve SportObchod.cz
  1. Klára napsal:

    Adame, tak jsem si to prošla celé více „absorbčně“ a vrtá mi hlavou, jak by s grafy u jednotlivých ppc kanálů pohnulo započtení nákladů na tu správu. Ale jinak moc zajímavé 🙂

    • Adam Jurák napsal:

      Náklady na správu bych asi nijak přesně rozškatulkovat nedokázal. Takto jsou data myslím porovnatelnější.

      Každá agentura si správu účtuje jinak, tak by to zkreslovalo..

      U RTB si představ, že se musí kousek za správu uříznout 😉

  2. Michal Janík napsal:

    Jsem moc rád, že se ti Adame nekonference líbila. My konečně publikujeme fotky a brzy by měla být (snad) na webu i videa. Včetně záznamů přednášek.

    Nu a další nekonference bude 15. dubna, na stejném místě, tentokráte o personalizaci a automatizaci marketingu na internetu.

    Děkuji Adame za parádní přednášku!

  3. Prohlédl jsem si vaši prezentaci a zaujalo mě snížení ceny konverze (cpc AdWords) o 40%. Slušná práce!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*