Návštěvnost webu podle hodin

Vytáhněte z Google Analytics, kdy k vám na web či e-shop během dne chodí nejvíce návštěv a kdy nakupují. Zkuste si to a třeba něco zajímavého odhalíte.

A když už jsem v tom, rovnou se podíváme na grafy a čísla SportObchodu a co se z nich dá vyčíst.

Jak zobrazit návštěvy na webu po hodinách

Pro rychlé zjištění, v kolik a kolik návštěv na web chodí, postačí Google Analytics. V přehledu cílového publika stačí přepnout ze dnů na hodiny.

Nedostatek u GA je ten, že je zobrazení grafů omezené jen na několik málo metrik.

Návštěvy po hodinách v Google Analytics

Návštěvy po hodinách v Google Analytics

Pro analýzu delšího časového období jsem použil Excellent Analytics, plugin do Excelu, o kterém jsem se zmiňoval v 9 tipech pro lepší analytiku (tip č. 4).

Dejte nový dotaz v EA a u dimenze vyberte Time/hour. Zbytek jak jste zvyklí – zvolit časové období, metriky (já používal visits a transactions) a profil, případně použít filtr na segmentaci.

Excellent Analytics - dimenze

Nastavení dimenze v Excellent Analytics pro výpis po hodinách

Vyplivne vám to tabulku návštěv a transakcí v jednotlivých hodinách dne za zvolené časové období. A teď už si můžete hrát s grafy.

Návštěvy a transakce v čase na SportObchod.cz a .sk

Takto to vypadá s návštěvami a transakcemi na SportObchod.cz a SportObchod.sk po hodinách za období leden-červen 2013.

Modré sloupečky zobrazují počty návštěv a červená čára počty objednávek. Samozřejmě tak, jak to změřily Google Analytics.

SportObchod.cz - visits, transactions

SportObchod.cz – návštěvy a objednávky podle hodin

SportObchod.sk - visits, transactions

SportObchod.sk – návštěvy a objednávky podle hodin

Kdy chodí lidi na web a nakupují?

Mezi jednou v noci a sedmou ráno je na webu trafik nejslabší a moc objednávek nechodí. Mezi osmou a desátou ranní už jsou čísla výrazně jinde.

Od devíti ráno do sedmi do večera chodí na web každou hodinu hodně podobný počet návštěv a výrazněji se liší spíš počty objednávek. Špička je na webu vidět od 19 do 22 hodin. Směrem k půlnoci pak sloupečky ubývají a křivky padají.

Nejvíc objednávek chodí v době 10-11, 14-15 a 20-22 hodin. Ranní a večerní špička jsou poměrně jasné. Překvapují mě ale počty lidí na webu a počty objednávek po obědě. Mezi 13. a 15. hodinou bych čekal výrazně nižší čísla než v dopoledních hodinách, pokud bych srovnával s aktivitou lidí na sociálních sítích, kde bývá po obědě dost mrtvo.

Češi objednávají v práci víc než Slováci

Jedná se sice o hodně malý vzorek, ale při srovnání čísel z českého a slovenského webu jsou patrné mírné odlišnosti.

Návštěvy CZ vs. SK

Poměr návštěvností v jednotlivých hodinách CZ a SK webu

Při srovnání procentuálního rozložení návštěv v jednotlivých hodinách na české a slovenské verzi je vidět, že u nás se na e-shop chodí víc dopoledne, na Slovensku je mnohem výraznější špička večer od 8 do 10. Jsme větší flákači a surfujeme víc v práci než naši východní sousedé?

Transakce CZ vs. SK

Poměr počtu objednávek v jednotlivých hodinách CZ a SK webu

Z pohledu počtu objednávek je opět patrný výrazný rozdíl mezi silnějším dopolednem v Česku a větší slovenskou večerní špičkou.

Zajímavé je také posunutí poobědového vrcholu o hodinu dál. Obědvají Slováci později nebo se flákají víc odpoledne než my dopoledne?

Co na to pan konverzní poměr

Konverzní poměr CZ vs. SK

Srovnání konverzního poměru CZ a SK webu

Zatímco na slovenském webu je konverzní poměr od 9 ráno do 2 v noci hodně podobný, na českém jsou výkyvy větší. Sváděl bych to na větší ochotu Čechů nakupovat. Možná i díky kratší době dodání a lepšímu českému webu.

Trochu mě překvapuje velice nízký KP okolo třetí hodiny noční. Asi by stálo za to prozkoumat, odkud v tuto dobu návštěvy chodí a jestli se pak vrací v denních hodinách a nakoupí.

Nestálo by za to třeba v tuto dobu omezit PPC kampaně a ušetřit na zbloudilcích, co jen surfují a nenakupují?

Jak dál využít rozdělení návštěv a transakcí po hodinách?

Ve stručnosti pár bodů, jak by se dal tento pohled na data více rozvinout.

  1. Rozdělit návštěvy a transakce podle zdrojů a prozkoumat je
  2. Porovnat různá časová období – liší se léto, zima?
  3. Přizpůsobit času například PPC a RTB kampaně?

Závěr

Díky těmto číslům a grafům mám zase o kousíček lepší představu o chování zákazníků na našich webech. Analýza je na provedení velice jednoduchá a tak bych vám ji doporučil vyzkoušet. Za inspiraci k článku díky Karlovi 😉

Budu rád, když se podělíte o data z vašeho e-shopu a porovnáme chování v jiných oborech.

A pokud v grafech vidíte něco, co já ne, šup s tím do komentářů..

Označeno s: , ,
Označeno v Marketing, Novinky
2 komentáře “Návštěvnost webu podle hodin
  1. Lukáš Pítra napsal:

    Paráda Adame, víc takových drobných inspirací na šťourandu v datech .. on totiž jak v tom člověk denně neleží, tak hrozně zleniví a zapomíná si hrát. Podobné čtivo mně vždycky nakopne vystoupit na chvíli z rutiny a něco nového vyzkoušet 🙂

    • Adam Jurák napsal:

      Mně právě předtím ani nenapadlo se na návštěvnost podívat takto.. Vždycky je to o tom impulsu, inspiraci. Tak jsem rád, pokud tě článek k něčemu nakopne.. 😉
      Já si s podobnýma věcma hraju hrozně rád..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*