Ohlédnutí za pražským Barcampem 2013

V sobotu jsme si vyrazili na Barcamp do Prahy a rozladěni se vraceli zpět do Brna. Nadýchali jsme se po ránu v Brně špatného vzduchu nebo se akce nepovedla, jak jste na tom vy?

Intro

Naše výprava, kterou tvořili Karel, Mojmír, ian a já, nezačala dobře. Karel lehce zaspal a Mojmír si doma zapomněl peněženku s doklady. Vyjíždíme z Brna se zpožděním, ale jsme v klidu. Čeká nás přece parádní akce, ne?

geekove-na-barcampu

S mírným zpožděním, ale jsme na D1 z Brna do Prahy.

Na místo jsme dorazili včas a hned na registrace mě čekala příjemná zpráva. Byl jsem stý v pořadí a vyhrál školení od Media. Bohužel to byl jeden z mála světlých momentů dne.

Zkusím to stručně – plusy, mínusy, něco k prezentacím, které jsem viděl a na konec krátké zamyšlení.

Barcamp+

  • akce je zdarma
  • zajímavé prostory MeetFactory
  • David Grudl v programu

Barcamp-

  • docela pozdě zveřejněný program
  • nefungující wifi
  • technické zajištění prezentací – hodně jich nefungovalo, nebo jen napůl
  • nejasnosti okolo after party
  • nedostatek organizačních informací

Jak jsem viděl přednášky

Nebude to sice moc hezké počtení, ale jsem za to, že zpětná vazba je potřeba a posunuje nás dál. Navíc, co dělá takovou akci dobrou? Řečníci a jejich vystoupení.

Hodnotil jsem míru inspirace, kterou mi prezentace přinesly. Proč? Protože to je to, co si z konferencí odnáším já. Zajímavé tipy, nakopnutí, popostrčení, to je pro mě inspirace. Další věci se dají najít na webu a v knížkách.

Vlastimil Vávrů – Prodej čoček

Pár hezkých grafů, zajímavé zákulisní info o optiscontech. Ptal jsem se Vlasty na Tapomat a v něm ořezání přidané hodnoty pro zákazníky, která na webu je a v aplikaci ne. Asi mě úplně nepochopil, tak třeba jindy osobně 😉

Inspirace: 1 %

Jana Leitnerová – PR není zločin

Janča toho chtěla hrozně moc říct, ale já se ztratil. Píše se mi to těžko, známe se osobně, ale věřím, že příště to bude mnohem lepší, že jo..

Inspirace: 5 %

Janča mluví o PR

Vašek Jelen – Ověřené způsoby jak špatnou analytikou zabít digitální projekt

Uff, mně hodně blízké téma a asi jsem nepochytil pointu. Pro laika nula, pro zkušenějšího stejná nula. Sorry. Aspoň jsem se zasmál u maskování klientových čísel.

Inspirace: 0 %

Lunch time – Restaurace Kamera

Ani nevím, zda bylo nějaká možnost obědvat na místě. Pro jistotu jsme vyrazili do Kamery na Barrandově a skvěle se nadlábli.

Inspirace: 80 %

Luboš Louženský – O marketingu, penezich, rozumu, zakaznicich a velkych vecech z malych zmen

Luboš nechtěl mluvit o marketingu, ale stručně povykládal o svém přístupu k práci a životu. Takhle to má sakra vypadat.

Sice úplně nesdílím názor na to vypadnout na měsíc a půl pryč a na vše se vykašlat. Pokud to ale člověku pomůže někam se posunout, proč ne. Luboši, snad to pomohlo a brzo budeš tam, kde chceš..

Inspirace: 90 %

Martin Palička – Svoboda v praxi

Moc vykládání, chyběly mi slajdy. Ale s kolegou přiblížili, jak to ve svobodné firmě funguje a rozdělují se peníze.

Inspirace: 20 %

Marek Šoth – Instagram komunita v ČR

Těšil jsem se, nedozvěděl se nic. Projekt, co ještě nejede a odezva z publika žádná. Škoda, téma znělo zajímavě.

Inspirace: 0 %

David Grudl – Neví o čem má přednášet

Davidova první vážná přednáška. Téma Barcampu splněno, bránice procvičena, nic jiného jsem nečekal. David je borec.

Inspirace: 50 %

Ivan Kutil – Matematika s otevřenýma očima

Super. Použitelná matematika v každodenním životě. Tuším, že by mohl vykládat klidně 3 hodiny a mou pozornost by udržel.

Slajdy s praktickou matematikou zde

Inspirace: 100 %

Petr Dombek – Proč nevidíme vlastní blbost? Dunning-Kruger efekt a jak s ním bojovat

Četl jsem to už v článku, takže jsem nedával pozor.

Inspirace: 0 %

Pavel Kotyza – Korupce jako produkt pro celosvětově známý český start-up.

Tohle bylo pěkné plácání se po ramenou. Přišli vtipní jen sami sobě nebo i někomu v sále?

Inspirace: 0 %

Daniel Steigerwald – Aneb co všechno jste nevěděli o nevěře, a báli jste se zeptat.

Doteď jsem v rozpacích. Chyběla mi pointa, působilo to kazatelsky. Žije Dan podle polyamory?

Inspirace: 30 %

Zamyšlení na závěr

Zklamán vystoupeními dnešních prezentujících musím srovnávat. Byl jsem dvakrát na brněnském Barcampu a pokaždé si odnesl plný batoh inspirace. Jasně, měl jsem právo volby, nejet. Ale kdo by čekal takový průser?

Vzpomínám na jarní Internet Marketing 2013 v Olomouci a UpDay v Brně, které byly sice placené, ale cenově dostupné, a smekám další klobouk nad jejími organizátory. Ti mi totiž připravili jinčí kávičku.

Může to být i otázka formátu konference? Dlouho bojuju s tím, když je někde víc sálů a musím pořád přebíhat. Přednášky nezačínají přesně, kdy mají, není čas si oddychnout, pokecat s ostatními a neustále se rozhodovat, na koho jít.

Ano, akce chtějí nabídnout to nejlepší, ať si každý může vybrat. Ale není to nakonec na škodu?

A ještě poznámka na závěr. Na co měl pražský Barcamp téma(Věci, o kterých se ví, ale nemluví se o nich), když se ho pak řečnící nedrží?

Dejte mi prosím vědět do komentářů, jestli jste na tom podobně nebo jsem úplně mimo. Ohlasy na twitteru mému hodnocení příliš za pravdu nedávají 🙂

Označeno s:
Označeno v Marketing, Novinky
17 komentářů “Ohlédnutí za pražským Barcampem 2013
  1. Karel Rujzl napsal:

    Nezbývá, než souhlasit s Adamem, je fajn, že se někdo snaží a takovou konferenci dělá. Přednášející zaslouží ocenit za odvahu, ale pokud drahocenný sobotní čas strávíte tím, že vám přednášející servírují nudu bez pointy, je to dost frustrující. Snad si na brněnském Barcampu spravíme chuť.

  2. „Věci, o kterých se ví, ale nemluví se o nich.“ Podtitul květnového Barcampu jakoby se odrazil i v hodnocení pražského dílu. Asi jsem jeden z mála, co se sobotou doslova pronudili. Samozřejmě musím poděkovat pořadatelům, sponzorům i dobrovolníkům, kteří přiložili ruku k dílu: díky, odvedli jste kus dobré práce. Za výběr přednášejících si už můžeme sami, valná část se zakázaným tématům raději vyhnula obloukem, jiní předvedli sterilní prezentace o věcech mnohokrát přežvýkaných. Dost uťáplosti, málo chaosu. Hodně hipstrů, málo punku. Tak ahoj v Brně!

  3. Lukáš Pítra napsal:

    Hm, vidím, že jsem s rozpačitým dojmem neodcházel sám. Osobně jsem se od oběda dál až na dvě výjimky celkem itenzivně nudil a těšil se na odjezd do nejbližší pivnice, kam se nakonec naše skupinka odtrhla (Node5, wtf?!?!).

    Škoda, že jsme neměli víc času pokecat .. snad příště :-))

    • Adam Jurák napsal:

      My jsme byli z průběhu tak unavení, že jsme raději nabrali směr Brno. Mrzelo mě, že nejdeme na after a nepotkáme se, ale to snad brzo napravíme 😉

  4. Ivan Kutil napsal:

    Děkuji za tak vysoké hodnocení! Matematiku považuji za jedno za tabu, proto mě překvapilo že tam bylo tak 70% lidi co jim matika „nevadí“. Snažil jsem se vybrat to nejzajímavější věci, nad kterýma může člověk přemýšlet skoro každý den.

    Slajdy jsem nahrál na http://slideshare.com/codeas/matematika-s

  5. Mojmír Jaroš napsal:

    Osobně bych lépe ohodnotil Vlastu Vávrů, pro mě povídání docela inspirativní bylo (a přišlo mi jako příjemné zahájení dne). Naopak poslední přednáška Daniela Steigerwalda už pro mě byla čistým utrpením, možná i díky předřečníkům z Corrupt tour 🙁

  6. Martin Kolčaba napsal:

    sice jsem nebyl, ale pěkný shrnutí! Z některých přednášek ve Vsetíně jsem měl podobné pocity, jako ty v Praze, takže věřím, že to až tak mimo být nemusí. Ale to k Barcampu a jeho konceptu asi už patří. Uvidíme, jak to bude v Brně.

  7. Jsem rád, že se snad poprvé objevil upřímný report z nějaké akce. Minulý rok byla prakticky jakákoli akce, setkání či konference do pár hodiny vyprodána. Letos je nabídka mnohem větší a začne se (konečně) porovnávat kvalita.

    Ačkoliv jsem na Barcampu nebyl, přidávám se v obecných postojích na Tvou stranu. Mrzí mne, že vidíme stále ta samá jména, a co hůř, se stále stejnými tématy. Organizátoři konferencí si však tento zásadní nedostatek budou muset uvědomit, protože velmi brzo přijde doba, kdy se akce nebudou takhle automaticky plnit. Tak jako na jakémkoli jiném trhu si lidé s přibývající nabídkou budou vybírat a pečlivě vybírat, kam investovat peníze a čas.

    Tak uvidíme, jaký bude ten náš Barcamp v Brně 🙂

    • Marek Žáček napsal:

      Jindro, souhlasím. Poslední dobou mi přijde, že je to s prominutím tlachání do větru. Každý jakoby se bál trošku poodhalit ze svého zákulisí. Buď je to jen teorie a nebo filozofování o ničem.
      Osobně bych chtěl vidět case study, příklady, něco jiného, než jen plané povídání. Protože daleko více informací se mohu dočíst na zahraničních webech a přinese mi to daleko více užitku s menším podílem investovaného času.

      Olomouckou session vidím jako první vlaštovku. Nemohu říct, že jsem byl paf, ale bylo to lepší, než poslední Barcamp v Brně.

      • David Grudl napsal:

        To není poslední dobou, úplně stejné výhrady slýchávám od první velké akce u nás, WebExpa 2008 😉

  8. Martin Matějka napsal:

    Naprostý souhlas. Pro mě byl pražský barcamp zklamáním. Nefunkční wifi nebo podivné prostory, to by mi asi tolik nevadilo. Ale ta technická nepřipravenost, neschopnost a ignoranství při zajištění, aby při přednáškách fungovaly prezentace tak, jak měly, to je fakt na zabití.

    Několik dobrých speakerů s velmi zajímavými tématy byli tímto odsouzeni k ochuzení publika o ty nejlepší části přednášek.

    Škoda, docela jsem se na bcp13 těšil. Příští rok si jej asi nechám klidně ujít.

    A naprostý souhlas s internet marketingem v Olomouci, to byla skutečně skvěle odvedená práce Jindry Fáborského a jeho týmu. Organizátoři z prahy by se měli Jindrovi ozvat a domluvit si u něj školení organizačních dovedností 🙂

  9. Sice jsem tam nebyl, ale buďte rádi že něco se uskutečnilo. Jestli ten tým to dělal poprvé, tak jim to prostě neklaplo. Jindra je ostřílený z jiných akcí co pořádal, tak Olomouc nemohla dopadnout jinak (byla super). Brno, Vsetín má již nějakou historii za sebou.

  10. Přednášel jsem jak na Barcampu Praha, tak na zmiňovaném UpDay v Brně. A také mi přijde, že rozdíl je právě v tom formátu konference. Barcamp Praha měl složení prezentujících tak pestré a návštěvníky tak různorodé, že by byl div, kdyby se jim všem podařilo vyhovět.
    Více do detailů jsem to rozepsal na blogu: http://blog.sobeslavsky.net/barcamp-praha-proc-inspirace-neinspiruje/

  11. Martin Valenta napsal:

    Takže žádná změna od posledního pražského barcampu (prosinec 2011?)… Škoda.

    Asi jen otázkou času, kdy se hromadně rozjedou akce jako pořádá Martin Matějka – geekové v přírodě :-))

  12. David Grudl napsal:

    Na každou další akci se kladou vyšší a vyšší nároky. Zatímco prvnímu WebExpu v roce 2008 jsme odpustili úplně všechno, dnes už bereme catering „v ceně“ bezplatné akce jako samozřejmost, byť to myslím ještě žádný předchozí Barcamp neměl.

    Leňa Horáková & her melody boys uspořádali Barcamp s největším rozpočtem vůbec, což bylo znát. Pokud se jako jeden z největších problémů zmiňuje wifi, tak je to vlastně v cajku, navíc v době datových tarifů 😉 Technické problémy s prezentacemi jsou průšvih, wtz.

    Ale se srovnáváním barcampů a konferencí velmi opatrně. Zásadní rozdíl mezi konferencí a barcampem je v tom, že barcamp je nezisková akce ve stylu „sami sobě“. Účastníci si sami navrhují, volí, prezentují a diskutují témata. Pokud se zdají spíkři slabí, je to prostě tím, že takoví jsme sami. Na jedné straně nám škola nedala jedno z nejdůležitějších knowhow: schopnost mluvit před lidmi, na druhé straně tvoříme velmi kritické a přitom zcela pasivní publikum. Prostě na barcampy nemáme…

    Lidé zklamaní z tohoto barcampu by patrně odjížděli ze zahraničních barcampů ještě mnohem zklamanější. Celé to hodně souvisí s očekáváním a schopností zapojit se, což je natolik individuální záležitost, jako jsou i rozdílné ohlasy na twitteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*